Maja Medić, fotografkinja, rediteljka, producentkinja, Srbija
Maja Medić je rođena 1979. u Beogradu. Diplomirala je Filmsku i TV kameru na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i završila postdiplomske studije za umetnost, medije i dizajn “Transmedia” u LUCA School of Arts u Briselu. Član je ULUPUDS-a i kandidat za članstvo DokSrbije.
Iza sebe ima 14 samostalnih fotografskih izložbi i nekoliko fotografskih nagrada. Učestvovala je na brojnim kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu, a kao saradnik Kulturnog centra Beograda priredila je brojne fotografske izložbe na temu istorije domaćeg filma (40 godina serije Grlom u jagode, Milena Dravić, Nebojša Glogovac, 50 godina filma Bitka na Neretvi, 40 godina filma Majstori, majstori, Snimatelji u srpskom filmu). Radi kao fotograf na filmskom setu i priređuje filmske monografije (Nacionalna klasa: igrani filmovi Gorana Markovića, Jugoslovenska kinoteka - 70 godina, Snimatelji u igranom filmu, Nebojša Đukelić…).
Trenutno režira svoj prvi dugometražni dokumentarni film Želim da znaš i producira dokumentarni film o Goranu Markoviću.
Greg De Kjur, teoretičar filma, SAD/Srbija
Greg de Kir mlađi je suosnivač i umetnički direktor Instituta “Kinopravda” u Beogradu. Organizovao je programe u EYE Filmmuseumu u Amsterdamu, na Media City Film Festivalu u Vindzor-Detroitu, Festivalu dokumentarnog filma Ji.hlava, u Filmskom arhivu Anthology u Njujorku, filmskom festivalu u Lokarnu i mnogim drugim filmskim i umetničkim institucijama. De Kjur trenutno priređuje prvi prevod “Konstruktivizma u filmu: Čovek sa filmskom kamerom”, dela koje je napisao Vlada Petrić (prvobitno izdanje Univerzitet Kembrdž, 1987).
Dijana Metlić, istoričarka umetnosti. Srbija
Dr Dijana Metlić je redovna profesorka istorije umetnosti na Akademiji umetnosti Univerziteta u Novom Sadu. Doktorirala je na opusu Stenlija Kjubrika 2012. na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu, istražujući uticaje likovnih umetnosti na Kjubrikovo filmsko stvaralaštvo. Rezultate svog istraživanja publikovala je 2013. u studiji “Stenli Kjubrik: Između slikarstva i filma”, u izdanju Filmskog centra Srbije. Zbog velikog interesovanja čitalaca 2022. priređeno je drugo, dopunjeno i korigovano izdanje pomenute knjige. Radila je i kao programski koordinator FEST-a od 2007. do 2014. godine.
Prof. dr Dijana Metlić istražuje i međuratnu srpsku umetnost, povezujući slikarstvo, fotografiju i film. Njena istraživanja objavljena su u nacionalnim i međunarodnim časopisima i zbornicima, a njene monografske studije, pored Filmskog centra Srbije, objavljuju Srpska akademija nauka i umetnosti i Galerija Matice srpske. Bila je autorka zapaženih izložbi u Srpskom kulturnom centru u Parizu, Galeriji Srpske akademije nauka i umetnosti u Beogradu, Galeriji Matice srpske u Novom Sadu, Galeriji slika “Sava Šumanović” u Šidu. Stalni je saradnik Jugoslovenske kinoteke u Beogradu, Kulturnog centra Beograda, Srpske akademije nauka i umetnosti, Galerije Matice srpske, Spomen-zbirke Pavla Beljanskog. Članica je nacionalnog ogranka ICOM-a.
Učestvovala je na brojnim međunarodnim i nacionalnim naučnim konferencijama. Njen doprinos izučavanju opusa Stenlija Kjubrika i njegovog pozicioniranja u šire okvire istorije umetnosti 20. veka publikovan je u međunarodnim zbornicima kod prestižnih svetskih izdavača kao što su Routledge i Springer.
Njena uža polja specijalnosti su: moderna umetnost, istorijske avangarde i izučavanje veza između slikarstva, fotografije i filma.